Friday, January 10, 2020

Amaran keras untuk mereka yang membenci Takaful

STATUS PANJANG DAN KERAS. Jangan baca sampai habis.

Kawan kawan menjauh bila merasakan kita nak close mereka takaful. Itu biasa. Sebab mereka selalu nampak apa yang kita terima tanpa sedar apa pula yang mereka terima☺️

Bayangkan, beri RM100, terus dapat jaminan bertulis RM100,000 tunai!

Kawan baik, adik beradik, saudara mara pun kalau kita beri dia rm100 harini, lepastu minta dia setuju kalau kita tiada atau sakit dalam masa 30 hari dari harini, tolong beri dana rm100,000 untuk keluarga kita terus survive pun mereka tak berani nak ambil risiko. Sebab mereka adalah individu.

Syarikat takaful adalah program kelompok, bantu membantu, berkongsi risiko, musibah yang besar menjadi ringan bila ditanggung beramai-ramai. Praktik konsep jemaah, cubit paha kiri, paha kanan terasa. Jadi memang logik kalau kita dibayar rm100,000 bila musibah berlaku, walaupun kita cuma sumbang rm100 tiap tiap bulan.

95% rakyat malaysia tak cukup coverage! jangan sembang ikut kemampuan kalau kereta menjalar, gadget up to date, bergaya kemain. Memang betul duit masing-masing. Tapi bila kita susah, kita turut menyusahkan orang lain, sebab kalau orang lain tu tak bantu, dapat dosa pula. So sebelum apa apa berlaku, rancanglah sebetulnya. After all, 100% tak rugi bertakaful.

Dan kalau nak banyak buat kerja amal, jom join saya. Saya tak banyak buat kerja amal, tapi kalau awak join saya, saya akan tunjuk kat bahagian mana kerja amal yang ada dalam setiap hari rutin sebagai seorang ejen takaful. Tak perlu kelulusan akademik tinggi tinggi. Memadai dengan jiwa yang besar dan keberanian yang cukup.

No comments:

Post a Comment